Uppdatering

06.09.2017

Hejsan! Var ett tag sedan jag skrev någonting här så tänkte skriva en liten uppdate om vad som händer i mitt liv och vad som skett då jag inte varit så aktiv. 

Jag började skolan den 22 augusti, och allt flyer på där. Har ganska mycket plugg men inte sådär överdirvet mycket. Har dock varit sjuk till och från i nästan 2 veckor så har blivit att jag har behövt pluggat lite utöver skolan då jag har missat litegrann. 
Men är ikapp nu så nu är det inget mer stress på den fonten just nu iallafall. 

Helgen som var, den 1 Sptember till den 3 September var jag hos Dennis i Vännäs, Umeå. 
Kom till Umeå halv 6 och då jag kom fram så kommer Dennis som den sötaste pojkvän han är och överaskar mig bakifrån och ger mig världens kram. 
Sedan drog vi till centumet och gick i olika affärer och tog bussen till vännäs vid 8-9. 
När vi kom hem så såg vi en film, och bara låg och myste innan vi somnade. Båda var väldigt trötta, han gick till skolan vi 4 och jag har åkt både buss och tåg hela dagen. 
På lördagen drog vi in till Umeå igen, gick i några butiker, köpte underkläder och dennis köpte en parfym. Sedan drog vi på bio, och såg bilar 3. 
Var helt okej film. 
Sedan drog vi och åt och sedan åkte vi hem vid 00:00. 
När vi kom hem somna vi nästan direkt. 
På söndagen låg vi och myste och sedan åkte vi in till Umeå och väntade på mitt tåg. 
Var hemma i Sollefteå 22:30 ungefär, så var otroligt trött och somnade nästan direkt. 
Sedan på hemvägen fick jag även tillbaka min feber, så var hemma från skolan på Måndagen. 

Jag har även blivit så jäkla otagg på livet dom senaste dagarna. 
Har ångest typ helatiden utan anledning, känner att livet är bra menningslöst och enformigt bara. 
De är absolut inte så att jag funderar på att ta självmord, absolut inte. 
Känner bara att livet är tråkigt och enformigt och inte alls roligt. 
Men kan även ha och göra med att jag är sjuk i perioder, och att Dennis är 25 mil ifrån mig förutom på helgerna då vi är med varandra. 

Nu på fredag kommer även Dennis hem vid 19:00, så ska möta upp honom på bussstationen och sedan ska vi åka till hans pappa då älgjakten börjat och Dennis ska jaga klockan 04:00 på lördag morgon, och kommer hem vid 14:00.
Vi skulle även vara i garaget en stund på Fredagskvällen och fixa nå med hans bil. 
På lördag åker vi till mig då jag är ensam hemma och måste ta hand om katterna och Dennis sover hos mig. 
Sedan far Dennis hem på Söndag kväll, för han ska upp och jaga igen på Måndagmorgon, samt Tisdag mrogon. Sedan far han hem vid 19:00 på Tisdag kväll och kommer hem igen på Fredagen. 

Och den helgen är det lastbilsträffen, och då funderar vi på om vi kanske ska åka dit en stund. Men ingenting är bestämt än, och det beror väl lite på vädret osv med. Vi får se vad som händer. 

Har även redan blivit skolless då de är så mycket brister i skolan just nu. 
Vi har en spanska lärare i svenska, som bryter på spanska så man förstår inte henne. 
Så när vi hade diagnos i svenska, där hon säger ett ord och vi ska stava det, så gick det käpp rätt åt helvete då jag inte förstod vilket ord jag skulle skriva. 
Vi pratade med rektorn om detta och han sa att vi skulle prata med henne och säga att vi inte förstår henne. 
Vilket inte kommer hjälpa något då hon gör sitt bästa och hon inte kan trolla bort sin brytning. 
Vår engelska lärare kommer från Austarlien, och kan knappt svenska utan bryter på engelska istället, så han förstår man inte sådär jättebra heller. 
Sedan har min logi lärare tappat bort ett papper jag skrev angående när jag bodde på Scandic, vilket också var en uppgift så nu måste jag skriva om allting ännu en gång, medan hon skyller på att jag inte ens har lämnat in uppgiften, vilket jag vet till 100% att jag har gjort. 

(Det finns bilder från i helgen också som ni kan se om ni går in på albumet)

Sandra janson, västernorrland, sverige
sandrajansonnn@gmail.com
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång