Lär känna mig bättre

26.06.2017

Eftersom denna hemsida är väldigt ny lär även många nya människor komma in och titta på den. Tänkte därför att jag kör ett inlägg där man lär känna mig lite bättre, så alla både nya och äldre får en liten bild av vad jag är för person. 

Jag kan börja med att berätta att jag är 16 år gammal, och blir 17 år nu i augusti. Jag har bliggat i många år på nouw.se men nu fått äran att göra min egna hemsida där jag kan blogga! 
Är otroligt glad över denna möjlighet och hoppas att även ni är nöjd och stannar! 
Jag är en väldigt framåtriktad person, och säger alltid mina åsikter. Jag har en väldigt stark personlighet med andra ord som många har svårt att acceptera då jag tar väldigt mycket plats och är inte den som håller tyst om jag anser att min åsikt betyder någonting. 
Jag är väldigt mån om personer som står mig nära, och sårar någon en person som står mig nära så är det jag som agerar direkt. 
I övrigt är jag väldigt trevlig, med mycket respekt i kroppen sålänge du gör dig förtjänt till den. 
Några frågor om mig:
1. Hur mår jag atm? 
- Jag mår super bra atm, och känner mig positiv till allt som händer just nu! 
2. Vad behöver jag mer av i mitt liv? 
- Jag behöver mer positiva människor i mitt liv, och ännu mer spontana äventyr! 
3. Vad skulle göra mig glad just nu?
- Jag känner att jag inte kan bli mer glad just nu, men självklart hade kvällen varit lite bättre om en viss person var här! 
4. Vad går rätt i mitt liv just nu? 
- Jag känner att näst intill allt går åt rätt håll i mitt liv just nu, och kan inte komma på en enda grej jag kan ändra på faktiskt! 
5. Vad är jag tacksam över?
- Jag är så himla tacksam över denna möjlighet att få göra en egen hemsida! Jag är även otroligt tacksam över vad livet, min familj & mina vänner ge mig. Men jag är även så otroligt tacksam över att livet är påväg åt rätt håll efter den dåliga början på året!
6. När upplevde jag glädje senast denna vecka?
- Jag upplevde perioder av glädje denna helg, men även resterande veckan har jag varit väldigt glad och skrattat mycket!
7. Lisa alla dina små segrar och framgångar denna vecka.
- Hela denna vecka har bestått av både framgångar och små segrar.
Har kommit långt på min lilla lägenhet hemma hos pappa jag håller på att renovera, jag har utvecklas ännu mer som människa denna vecka och gjort stora framsteg på just att utbecklas som människa!
8. Vad stör mig, varför?
- Just nu kan jag inte direkt komma på något som stör mig. Det lilla störningsmoment jag hade igår har jag idag inte orkat lägga någon energi på och tänker inte göra det framöver heller.
9. Vad är mina prioriteringar just nu?
- Mina prioriteringar just nu är att fortsätta framåt med livet i rätt riktning, inte lägga tid på saker jag ändå inte kan komtrollera och bli klar med renoveringen så snart som möjligt! Sedan är det även en viss person som jag prioriterar väldigt högt just nu för att det ska bli så bra som möjligt mellan oss. 
10. Vad älskar jag med mig själv? 
- Jag älskar mina ögon, och jag älskar även min förmåga att hela tiden vara ärlig. Jag älskar även hur stark jag är i psyket, och att jag alltid ställer mig upp trots motgångar. 
11. Vilka är hela min värld, och varför? 
- Dom som är hela min värld är mina närmaste vänner, och min familj för dom alltid står på min sida oavsett vad det gäller och alltid får mig fortsätta framåt trots snedsteg och hinder. 
Utan dom hade jag aldrig kommit såhär långt! 
12. Om jag kunde sända ut ett meddelande till hela världen, vad skulle det vara? 
- Mitt meddelande hade varit ''Ta vara på varje ögonblick som livet ger dig, för ingen vet när det tar slut.''
13. Vilket råd skulle jag ge till mitt yngre jag? Och lever jag upp till det nu? 
- Mitt råd till mig själv som yngre hade varit ''Låt inte andra påverka dina planer och drömmar'', och jag kan absolut säga att jag lever upp till det just nu! 
14. Vad för läxa har jag lärt mig denna vecka? 
- Låt inte saker du inte kan kontrollera gå ut över ditt mående. Du har gjort allt du kan och nu är det upp till den andra personen att göra sitt.
15. Om jag hade all tid i världen, vad skulle jag göra först av allt? 
- Jag hade nog renoverat klart min lägenhet så fort som möjligt. 1
16. Vad snor min energi, och vad kan jag göra för att det inte ska ske? 
- Det som snott min energi mest dessa månader av året är att få det så som vi lovade varandra att det skulle vara om vi gjorde slut. Har nu insett att jag har gjort allt i min makt för att det ska hända men att han måste möta mig halvvägs för att det ska fungera vilket han inte gjort. Han har bara bevisat för mig att jag är värd så mycket bättre och att det inte är någon mening sålänge han inte tar sitt ansvar. 
17. Hur ser min bästa tänkbara morgon ut? 
- Att få vakna upp bredvid honom, det hade varit den bästa tänkbara morgonen. 
18. Hur ser min bästa tänkbara dag ut? 
-Antigen att vara med honom hela dagen och bara umgås eller hålla på med renoveringen. 
19. Vad får mig känna att jag lever? Och när var senaste gången jag kände att jag verkligen levde? 
- Träningsvärk får mig känna att jag lever. Upplevde det senast imorse. 
20. Vad/Vem inspirerar mig mest, och vad får mig att känna mig dragen till den insprationen? 
- Tilde Persson inspirerar mig mest, och det är för att hon är en så himla stark människa som varit genom ett helvete flera gånger men ändå aldrig någonsin gett upp utan fortsatt kämpa trots det kommit hinder ivägen konstant. 
21. Var kommer min smärta ifrån när jag mår dåligt? Vad behöver hända för att jag ska bli hel? 
- Den största orsaken till varför jag mått dåligt detta år är pågrund av att jag försökt fixa saker som egentligen inte går att fixa om inte personen i frågan också är villig att kämpa för det. Det som behövdes för att jag skulle bli hel från det var just att inse att jag aldrig kan klara detta själv och att jag är värd så mycket mer än att kämpa för någon som bara tittar på och skrattar åt mina försök att göra allt bra igen. 
22. Vad är min styrka? Vad är jag riktigt bra på? 
- Min stryka är att alltid fortsätta kämpa trots alla hinder och motstånd på vägen. Jag är även väldigt bra på att försöka lösa saker som jag inte kan påverka egentligen. 
23. Vad är någonting jag alltid velat göra men aldrig vågat? 
- Jag har alltid velat satsa på musiken och sjunga, men jag har aldrig riktigt modet till att ställa mig på en scen med flera 100 ögon på mig. Kan knappt sjunga när min familj befinner sig i huset och kan höra mig. 
24. Vad för något jag skulle älska att lära mig? 
- Jag skulle älska att lära mig olika språk. Däremot begränsar adhdn mig och inlärningssvårigheterna jag har gör att allt blir mer komplicerat och jag har inte riktigt tålamodet till det. 
25. Vilka hobbys skulle jag gilla att testa på? 
- Jag skulle lätt börja med fotboll igen, men tror inte mina knän skulle må bra av det så blir nog inget av. Poledance skulle jag också lätt vilja lära mig, men det finns inte här där jag bor. 
26. Vart skulle jag vilja leva mitt bästa tänkbara liv någonstans? 
- Jag skulle absolut flytta utomlands och bo där. 
27. Vart skulle jag gilla att resa det senaste året? 
- Jag skulle gärna fara till Spanien eller Grekland. 
28. Vad kan jag göra för att ta hand om mig själv bättre? 
- Låta saker jag inte kan kontrollera vara, och även sluta dricka så mycket alkohol. Inte hälsosmt någonstans. 
29. När har jag gjort någonting jag aldrig trodde jag skulle göra? 
- Den 19/12-16 och hit har jag bara gjort saker jag aldrig någonsin trodde jag skulle göra. 
30. I slutet av mitt liv, vad vill jag att mitt arv ska vara? 
- Massor av pengar samt en fin villa. 

Sandra janson, västernorrland, sverige
sandrajansonnn@gmail.com
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång