Dan före dan före dopparedagen,uppesittarkväll & Julafton 22/12, 23/12 - 24/12

24.12.2017

Jag vill börja med att säga god jul till alla er som firar den.
Min dag har varit såå bra trots att att jag egentligen inte gillar julafton.

DAN FÖRE DAN FÖRE DOPPAREDAGEN
I Fredags var det ''Dan före dan före dopparedagen'' och även dagen jag for från Vännäs efter att spenderat 1 hel vecka där. Innan vi for hem så gick vi på stan och handlade julklappar.
Jag köpte till små syskorna samt pappa, medan Dennis köpte till mig, sin pappa, sin mamma samt Robin (Hans lillebror.)
Efter vi köpt julklappar åkte vi och åt sedan for vi hem till mig.
Vi var hemma 22:oo, och då slog vi in julklapparna så gick vi och la oss.
Jag fick öppna mormors julklapp samtidigt vilket var en snusdosa och ett par jätte mysiga tofflor.
När Dennis hade somnat så gick jag och påbörjade hans julklapp. Gick och la mig 05:00, och då var jag inte ens halvklar.

UPPESITTARKVÄLLEN
I Lördags var det uppesittarkvällen och jag och Dennis var och spelade bingolotto med mormor.
Innan bingolottot var vi och köpte julklapp till min lillebror där jag inte köpt nått till i Umeå.
Sedan for vi till pappa en sväng där jag hämtade grejor jag behövde till julafton.

Ingen vann något på bingolottot men var alltid 1 ifrån. Men nära skjuter ingen hare som man säger.
Vid 22:30 fick jag öppna första julklappen av Dennis, som var boken ''Monster'' av Joakim ''Jockiboi'' Lundell.
Sedan vid 23:00 fick jag öppna nästa julklapp vilket var torrschampo som jag önskat mig.
Vid 00:00 fick jag öppna nästa paket som var ett sminkborste set, som jag pratat om tidigare.

Efter att han öppnat sin julklapp och sista rundan av bingon gått så fick jag öppna det sista paketet av honom, vilket var smink, med bronzer, contouring och highligter samt en borste till det.
Är super glad över det jag fick av honom, och han prickade rätt på vad jag verkligen behövde och skulle tycka om.
Efter vi öppnat alla paket så bestämde vi oss för att gå och lägga oss då vi skulle upp tidigt på julafton.

JULAFTON
Vi vaknade vid 09:00 och jag fixade i ordning mig och Dennis duschade och fixade sig.
Sedan gick vi till hans mamma vid 10:30 för att äta jul frukost.
Efter vi ätit frukosten så öppnade vi julklappar.
Även jag fick julklappar av Dennis mamma. Fick 3 ljuslyktor med text, 1 filt samt 1 prydnadstomte. Är jätte nöjd med det jag fick!
Efter att jag varit där ett tag så kom pappa vid 13:00 och hämtade mig då vi skulle till mamma och fortsätta fira där.
Så jag, pappa och Moa for och hämta upp mormor och alla paket därifrån och for sedan till Långsele.
Emma, Maja, Moa, pappa och Tim fick öppna sina julklappar direkt då jag kom då jag ville se deras reaktion, och skulle missa tomten som kom vid 18:00.
Fick samtidigt öppna mina julklappar från mamma och fick 1 spegel med motto på glaset, en mugg, en mascara, en prydnadskudde som hade vargar på sig, ett målarblock samt pennor till det, en stocksnus och doftljus.
Sedan fick jag även en teckning av Tim.
Av pappa fick jag ett sminkborstställ, som kommer innan nyår. Precis vad jag önskat mig!
Efter Kalle Anka så åt vi, och sedan vid 16:30 for jag upp till Hallsta för att jobba.
Jobba från 17:00 till 22:30.
Vart en tidig kväll då det var rätt lugnt och vi hade bra samarbete.
Fick även en julklapp av hotellet vilket var en prydnads ananas i silver.
Älskar den! 
När jag kom hem från jobbet så åt jag lite innan jag tvättade av mig sminket och la mig i soffan för att varva ner.
Nu ska jag kika lite Viafree, sedan gå och lägga mig.
Imorgon vankas det jobb igen från 14:00.
Är ju återvändar festen.
Bilder på allt kommer även upp i samband med att jag publicerar detta inlägg och finns under länken ''Bilder''.

Sandra janson, västernorrland, sverige
sandrajansonnn@gmail.com
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång